انتقال پرواز کویت هما به ترمینال سلام/ بلاتکلیفی طلب 100 میلیاردی پیمانکاران ترمینال- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم-عکس انواع میوه - عکس انواع میوه

انتقال پرواز کویت هما به ترمینال سلام/ بلاتکلیفی طلب 100 میلیاردی پیمانکاران ترمینال- اخبار اقتصادی – اخبار تسنیم-عکس انواع میوه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی رستمی با یادآوری این‌که اولین پرواز ترمینال سلام توسط ایران ایر و به مقصد دوبی انجام شده و به تدریج مسیر کویت نیز به مقاصد ترمینال سلام اضافه می‌شود، اظهار کرد:‌ برنامه این است که در فاز اول به تدریج پروازها را در این ترمینال به روزانه 10 پرواز افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه پروازهای حج 9 استان از ترمینال سلام در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام خواهد شد، افزود: هماهنگی لازم برای انکار  انجام شده است. دو روز پیش نماینده مقام معظم رهبری در بعثه و رییس سازمان حج و زیارت به اتفاق قائم مقام مدیرعامل هما از این ترمینال بازدید کردتد و ارزیابی آن‌ها از ترمینال بسیار خوب بود. می‌توان گفت ترمینال سلام برای حج آماده است.

وی ادامه داد: این ترمینال امکانات بسیار خوبی دارد. در آینده می‌توان پروازهای این ترمینال را تا ظرفیت پنج میلیون نفر در سال افزایش داد. امسال قطعا به این ظرفیت نمی رسیم و در سال‌های آتی این ظرفیت در دسترس خواهد بود. ترمینال شماره یک فرودگاه برای پذیرایی از پروازهای داخلی آماده است. به ایرلاین ها و سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کردیم که برقراری پروازهای داخلی از فرودگاه حضرت امام بلامانع است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام با اعلام اینکه چند شرکت هواپیمایی برای برقراری پرواز داخلی از این فرودگاه درخواست داده‌اند، افزود: در حال برنامه ریزی برای برقراری این پرواز هستیم و امیدوارم هفته آینده اولین پرواز داخلی در فرودگاه حضرت امام انجام شود. محدودیتی برای برقراری پرواز به هیچ کدام از مقاصد داخلی وجود ندارد، اما  به احتمال زیاد اولین پرواز به مقصد کیش یا مشهد خواهد بود.

به گزارش تسنیم، ترمینال سلام با هم‌اکنون با چند مسئله‌ از جمله طلب پیمانکاران مواجه است. پیمانکارانی که کارفرما طلب حدود 100 میلیارد تومانی آنها را نداده، اما با این حال اواخر ماه گذشته با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح شد. از سوی دیگر  زیرساخت‌های مورد نیاز برای انجام پرواز از این ترمینال هنوز آماده نیست و هما به عنوان تنها ایرلاینی که برخی از پروازهای خارجی خود را از آن انجام می‌دهد با مشکلات متعددی مواجه است.

نکته مهم‌تر این‌که چرا فقط باید پروازهای خارجی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (به غیر از پروازهای حج) از ترمینال سلام انجام شود و هیچ خبری از مذاکره سایر ایرلاین‌ها با شهر فرودگاهی برای انتقال پروازهای خارجی از ترمنیال یک به ترمینا مذکور نیست.

احتمالا افزایش هزینه‌ها و سیکل پروازی هواپیما دو عامل مهم در عدم تمایل ایرلاین‌های دیگر به انجام برخی از پروازهای خارجی از ترمینال سلام است. 

انتهای پیام/

مطالب مشابه با این مطلب



کد آمار